Marka Polska – jak zdefiniować DNA naszego kraju?
W tym odcinku podcastu BSS bez tajemnic zapraszam do wysłuchania wywiadu, którego udzieliła mi dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, profesorka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, prezeska Fundacji Marka Polska Think Tank, doradczyni Prezesa Pracodawców RP oraz wielu organizacji i firm w zakresie marketingu, strategii i PR. Rozmawiamy o idei stworzenia polskiego Think Tanku, który ma jeden nadrzędny cel – zdefiniować DNA marki Polska i pomóc nam wszystkim zrozumieć, jak nasz kraj jest postrzegany w świecie. Barbara opowiada o swojej drodze – od muzyki, przez naukę i branding, po badania nad rebrandingiem i marką narodową. Dowiadujemy się, jak zrodził się pomysł na Fundację Marka Polska, kto ją współtworzy, jakie instytucje ją wspierają i dlaczego potrzebowaliśmy miejsca, które holistycznie zajmie się wizerunkiem naszego kraju. W rozmowie pojawiają się też wątki związane z wynikami badań nad percepcją Polski.
Key Points
- Think tank Marka Polska koncentruje się na budowaniu silnej marki narodowej, która ma na celu wspierać reputację i pozycję Polski na arenie międzynarodowej.
- W ramach badań nad marką Polska, jednym z kluczowych odkryć jest to, że bezpieczeństwo jest postrzegane jako najważniejsza cecha wyróżniająca nasz kraj.
- Oprócz bezpieczeństwa, technologia i innowacyjność polskich inżynierów są kolejnymi istotnymi aspektami, które mają potencjał do budowania pozytywnego wizerunku Polski na globalnej scenie.
Chapters
| 0:00 | |
| 1:19 | |
| 3:25 | |
| 7:45 | |
| 13:16 | |
| 16:02 | |
| 18:37 | |
| 24:25 | |
| 33:05 | |
| 35:35 |
Transcript
Loading transcript...


